Skip links

Gastvrijheid in de zorg

Als we gastvrijer willen zijn naar onze bewoners dan moeten we samen definiëren hoe we dat willen doen en hoe we dit invullen.

We vertrekken vanuit onze eigen positieve ervaringen als klant in een externe organisatie en analyseren wat de belangrijkste punten waren waardoor we deze ervaring hebben gehad.

Zo benoemen we de belangrijkste kenmerken van klantgerichtheid. Hoe klantgericht zijn wij vandaag? Welke mogelijkheden zien we om dit te verbeteren? Wat bevordert het klantgericht zijn?

gastvrijheid-zorg
maaltijdbeleving

Optimale maaltijdbeleving in de zorg

De maaltijden zijn erg belangrijke momenten voor bewoners van een woon-zorgcentrum.

Jouw impact op de maaltijdbeleving is erg groot.

Het doel is om de bewustwording rond basisvaardigheden m.b.t. gastvriendelijke communicatie  en beleving aan te scherpen.

De deelnemers moeten hun gasten (h)erkennen en zich als een ambassadeur van gastvrijheid en optimale maaltijdbeleving in de zorg gedragen. Dit wordt via ervaringsleren verankerd door een praktijkgerichte aanpak.

De deelnemers richten zelf het lokaal in, schikken en dekken de tafels, ze dresseren de borden en dienen op aan klanten (bewoners en/of hun familie).

De trainer begeleid de deelnemers, deelt zijn ervaring en stuurt bij waar nodig.

De opleiding vangt aan met op een interactieve manier een aantal theoretische kaders te schetsen.

Interesse in Zorgsector Opleidingen?

Contacteer ons vrijblijvend voor meer informatie.

Boek een vrijblijvend gesprek

Ons team van 12 experts ondersteunt jouw onderneming


    [anr_nocaptcha g-recaptcha-response]